lördag 9 mars 2013

Historiens minsta officiella tävling?

Jo, Visby BKs officiella tävling kan ha varit den minsta någonsin. I alla fall den minsta agilitytävling som jag någonsin gått på!

Jag brukar normalt bara tävla när det arrangeras tävligar i blekingetrakterna. Men eftersom jag numera pluggar på Gotland så fick familjen ta färjan över med hundarna och heja på mig och Rambo.

Kan börja med att säga att det var svinkallt i ridhuset där tävligen ägde rum. Som bevis kommer en video när min pojkvän tappert försöker filma.





Det var bara jag och några lokala tävlande, i min klass (klass 1 small) var vi som flest 6 st ekipage!

Banorna var riktigt riktigt kluriga och var inte alls klass 1-banor! En chock för både mig och jycken då vi bägge fick anstränga oss lite extra för att hänga med i banans alla svängar.

Men se vilka resultat!!  1a i agility och 2a i hopp! (Jag undrar hur referenstiden räknas ut på endast 6 ekipage om 1a placerade har snabbast tid, men har ändå tidsfel?)




Jag fortsätter på succéreceptet: blodkorv. Rambo älskar det och han får det endast vid agilitytävlingar. Han älskar dessutom uppmärksamheten som han får när allas ögon plötsligt är på honom. Alla som klappar och berömmer honom efter ett lyckat lopp.

Tack mina fina supportrar bestående av mamma, pappa, pojkvän och Pirelli (vovve nr 2)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar